Logo nedir? Söz medlulı olarak soy karşılığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çallıkışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çallıkışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde hareket gösteren aksiyonletmelerin genellikle logoları kesimü söz gelişi fiyat. Ancak çabucak zait kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, olanaklı olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine uygun olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliısıra lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm dahi temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu bilgelik çok önemlidir.