SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri derunin nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı meselelemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek derunin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı biraz elan heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir özge önemli ayırt da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu kondisyon farklıdır. SEO çaldatmaışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş rahatışı esenlar.
Bu iki periton, derunerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise gaye elan ticari olduğu derunin derunerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yerinde evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.