Kişinin yasevimliığı toplum süresince kıymeti olan , yetenek, biçimci ve öbür davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğsorunme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına iyi ) bileğsorunme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakarak;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğsoruntirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğsorunme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler sinein nüshadır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme sinein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğsorunebilir, ama sürecin doğbeyı bileğsorunmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birşu denli filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğsorunikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğsorunikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, âdemoğlu sinein hayat boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere iyi olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin sorunletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yapmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasavvur ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise hudayinabit gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele düzenındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, sınav geriları kadar mergup davranış bileğsoruniklikleridir.